تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌ها و شهروندان ایرانی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌ها و شهروندان ایرانی

وزارت دارایی آمریکا در دور جدیدی از تحریم‌های ظالمانه نه شهروند و نهاد مستقر در ایران و یک نهاد مستقر در هنگ کنگ را تحریم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیاست متناقض آمریکا مبنی بر دعوت از ایران برای گفتگو توامان با وضع تحریم‌های جدید همچنان ادامه دارد. در جدیدترین این اقدام‌ها، وزارت دارایی آمریکا از تحریم‌ نه شهروند و نهاد مستقر در ایران و یک نهاد مستقر در هنگ کنگ خبر داد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شبکه‌ای را که از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ برای دور زدن و نقض تحریم‌های آمریکا استفاده و تلاش می‌کرد که فناوری و تجهیزات آمریکایی خریده و در اختیار دولت ایران و سپاه پاسداران قرار دهد، تحریم کرده است.

 

شبکه دیگر نیز آلیاژهای آلومینیوم برای مصارف برنامه هسته‌ای ایران را به شرکت‌های زیرنظر وزارت دفاع ایران تحویل می‌داده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی گزارشی که در سایت رسمی خود منتشر کرده است، می‌گوید «یکی از شبکه‌ها که توسط حامد دهقان راه‌اندازی شده بود، با استفاده از شرکتی ثبت شده در هنگ‌کنگ میلیون‌ها دلار تجهیزات الکترونیکی و فناوری آمریکایی را برای تحویل به دولت ایران و سپاه خریداری کرده است».

 

شبکه دوم به رهبری سید حسین شریعت، انواع آلیاژهای آلومینیوم با کاربرد در صنایع هسته‌ای را برای شرکت‌های تحت کنترل وزارت دفاع و نیروهای نظامی ایران خریداری کرده است.

 

این گزارش از قول سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی، می‌افزاید دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای خنثی کردن «توطئه‌های پیچیده ایران به منظور دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی» را به کار می‌گیرد.

 

تحریم‌های تازه در حالی اعمال می شود که رئیس‌جمهوری فرانسه در تلاش است ایران و آمریکا را به مذاکره با یکدیگر ترغیب کند.

 

روز سه‌شنبه حسن روحانی رییس جمهوری ایران گفت آمریکا اگر ملاقات می‌خواهد باید تحریم‌ها را لغو کند.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفته است  که خواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای گفت‌گو با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، درباره برنامه هسته‌ای تهران «به معنای نرم شدن سیاست سختگیرانه واشینگتن علیه جمهوری اسلامی نیست».

 

جان بولتون در مصاحبه‌ای مفصل با رادیو اروپای آزادی گفت ترامپ مدت‌هاست که به روشنی گفته است که «آماده‌ دیدار با هر کسی است. ایشان یک مذاکره‌کننده است. یک معامله‌گر». وی در عین حال افزود: «اما گفت‌وگو با آنها [ایرانی‌ها] برای پرزیدنت ترامپ به معنای این نیست که موضع [آمریکا] در حال تغییر است».

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده